Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Інформація щодо взаємодії Державної фіскальної служби України з Верховною Радою України по законопроектах за I півріччя 2018 року

Державна фіскальна служба України з метою всебічного розгляду проектів законодавчих актів з питань податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної митної справи та іншого законодавства контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, постійно взаємодіє під час опрацювання законопроектів з Верховною Радою України.

У І півріччі 2018 року Верховною Радою України зареєстровано  близько 600 законопроектів, з яких 147 стосуються повноважень ДФС, або 24,4% від загальної кількості зареєстрованих проектів Законів України.  Всі законопроекти, що стосуються повноважень ДФС, опрацьовуються фахівцями фіскальної служби та готуються експертні висновки щодо кожного законопроекту з визначенням позиції ДФС про підтримання, не підтримання чи надання зауважень та пропозицій до проектів законодавчих актів з метою їх доопрацювання та приведення до норм чинного законодавства.

Так, на приклад, ДФС підтримує внесений на розгляд Кабінетом Міністрів України та зареєстрований у Верховній Раді України проект Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння розвитку благодійної діяльності” (реєстр. №8237 від 05.04.2018).

Метою законопроекту є сприяння розвитку благодійної діяльності в Україні за рахунок розширення кола отримувачів благодійної допомоги, звільненої від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором – осіб з інвалідністю, малозабезпечених та незахищених верств населення, а також залучення фізичних осіб до благодійництва.

Законопроектом пропонується звільнити від оподаткування податком на доходи фізичних осіб:

кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги за рахунок коштів фізичної особи;

кошти, надані підприємствами, установами та організаціями, які внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, дитині з інвалідністю; дитині, у якої хоча б один із батьків є особою з інвалідністю; дитині-сироті, дитині, в якої один із батьків помер або загинув; дитині з багатодітної чи малозабезпеченої родини тощо;

цільову благодійну допомогу, що надається юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості) (підпункт «а» підпункту 170.7.4 пункту 170.7 статті 170 Податкового кодексу України (далі - Кодексу) в редакції законопроекту):

- іноземним закладам охорони здоров’я, за умови дотримання вимог, встановлених Кодексом, для компенсації вартості платних послуг з лікування платника податку або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю тощо;

- протезно-ортопедичним підприємствам, реабілітаційним установам або іноземним закладам охорони здоров’я, за умови дотримання вимог, встановлених цим підпунктом, для компенсації вартості платних реабілітаційних послуг, протезно-ортопедичних виробів, технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення для індивідуального користування осіб з інвалідністю, наданих за медичними показаннями платнику податку або члену його сім'ї першого ступеня споріднення, або дитині, законним представником якої є платник податку, у розмірах, що не перекриваються виплатами з бюджетів і фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування за наявності відповідних підтверджуючих документів;

- центрам соціальної підтримки дітей та сімей.

Також пропонується збільшити суму нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року, яка не включається до оподатковуваного доходу, з одного до трикратного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу, встановленого на
1 січня такого року, сукупно за рік.

 Крім того, керівництвом ДФС у I півріччі 2018 року прийнято участь у 41 засіданні  комітетів Верховної Ради України VIII скликання, на яких розглянуто 46 законопроектів та 19 питань, які стосуються повноважень ДФС.

Так, на приклад, скоординовано роботу ДФС з Комітетом ВРУ з питань податкової  та митної політики (підготовка матеріалів, опрацювання порівняльних таблиць)  щодо законопроектів:

- „Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму  “єдиного вікна” та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України” (реєстр. №7010 від 28.07.2017), який 5 липня 2018 року прийнято Верховною Радою України у другому читанні та в цілому, як Закон.                   

Прийнятий Закон передбачає внесення відповідних змін не тільки до Митного кодексу, а й до 36 інших законів України. Він повністю переводить взаємодію всіх державних органів, які здійснюють контрольні процедури щодо товарів, що переміщуються через митний кордон України, на електронний документообіг, що значно спростить і прискорить процедуру проходження товарами контрольних процедур на кордоні. Внаслідок таких комплексних змін “єдине вікно”  стане базовим інструментом взаємодії всіх державних органів, які здійснюють контрольні функції щодо товарів, що переміщуються через митний кордон України. Крім запровадження механізму “єдиного вікна”, прийнятим Законом передбачено скорочення кількості контролюючих органів в пунктах пропуску через державний кордон України за рахунок перерозподілу їх повноважень;

-  „Про внесення змін до розділу ХХ „Перехідні положення”  Податкового кодексу України (щодо відносин, пов'язаних із здійсненням заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях)” (реєстр. №8349 від 15.05.2018) та „Про внесення зміни до пункту 4-1 розділу ХХІ „Прикінцеві та перехідні положення” Митного кодексу України (щодо відносин, пов'язаних із здійсненням заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях)” (реєстр. №8350 від 15.05.2018), які  прийняті 19 червня 2018 року Верховною Радою України,  як Закони України. 

Метою законопроектів є поширення дії норм, які тимчасово діяли на період проведення антитерористичної операції, також і на період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС).

Положення цих Законів  застосовується до податкових періодів починаючи з 1 травня 2018 року.

 Крім зазначеного, за участю фахівців ДФС у комітетах ВРУ проводяться засідання робочих груп, підкомітетів, “круглих столів” та нарад, зокрема було прийнято участь :

у Комітеті ВРУ з питань податкової та митної політики:

- у заслуховуванні звітів в.о. Голови Державної фіскальної служби  України Продана М.В. щодо стану реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних з 1 січня 2018 року, у тому числі реєстрації відповідно до пункту 571 підрозділу 2 розділу ХХ  “Перехідні положення” Податкового кодексу України податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких було зупинено до 1 грудня 2017 року та про стан впровадження норм Податкового кодексу України (абзацу другого підпункту 191.2.3 пункту 191.2 статті 191 та підпункту 196.1.18 пункту 196.1 статті 196) щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення фізичними особами на митну територію України товарів у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі (17.01.2018);

- у обговоренні “Звіту  Голови робочої групи народного депутата України Антонищака А.Ф. про результати контролю за станом матеріально-технічного забезпечення митних постів пропуску у зоні діяльності Львівської митниці ДФС” (17.01.2018);

- у засіданнях  робочих груп:

щодо питання внесення змін до Закону України “Про створення вільної економічної зони Крим та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України” у зв’язку з прийняттям Закону України “Про особливості державної підтримки із збереження державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях” (09.02.2018);

щодо проектів законів “Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС)” (реєстр.№ 4615 від 06.05.2016), “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України” (реєстр.№ 4614 від 06.05.2016) (20.03.2018 та 01.06.2018);

щодо врегулювання питань з автомобілями на європейських номерах (11.04.2018);щодо питання внесення змін до Податкового кодексу  України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» (реєстр. № 8293 від 19.04.2018) (29.05.2018);

щодо питань оподаткування акцизним податком спирту етилового та розбудови спиртової галузі (18.06.2018);

- у засіданні підкомітету з питань акцизного податку та законодавчого регулювання ринку спирту, алкоголю і тютюну щодо обговорення положень проектів законів (реєстр. № 6649 від 23.06.2017, реєстр. № 6650 від 23.06.2017, реєстр. № 6737 від 17.07.2017) (20.03.2018);

- у засіданні «круглого столу» з нагоди 25-річчя прийняття першого закону про аудиторську діяльність (20.04.2018);

- у спільній зустрічі представників комітетів з питань податкової та митної політики та з питань європейської інтеграції з Головою Представництва ЄС в України паном Хьюго Мінгареллі щодо обговорення заходів, необхідних для забезпечення належного виконання положень Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами у митній сфері.

У ході зустрічі були обговорені питання стану підготовки до розгляду законопроектів (реєстраційні №4614, №4615, №7473, №5627) у сфері Європейської інтеграції, які включені до Дорожньої карти законодавчого забезпечення виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС на 2018 – 2019 роки та проаналізовані проблемні питання зазначених законопроектів з обговорення можливості корегування окремих їх положень, які не узгоджуються з європейськими митними регламентами (19.06.2018);  

у Комітеті ВРУ з питань  бюджету:

-       у засіданні підкомітетів:

щодо  погодження щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів до загального фонду Державного бюджету на 2018 рік та пошуку додаткових джерел фінансового забезпечення дорожньої галузі в частині можливостей пролонгації облігацій Державного агентства автомобільних доріг серії J (28.02, 21.03. та 04.04.2018);

щодо бюджетної програми «Виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, залученими державою або під державні гарантії на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування» (28.02.2018);

у Комітеті ВРУ у закордонних справах:

- у засіданні «круглого столу» на тему „Ратифікація Протоколу про ліквідацію незаконної торгівлі тютюновими виробами-стратегічний крок України у сфері посилення міжнародної співпраці для протидії незаконного обігу тютюновими виробами” (22.01.2018);

у Комітеті ВРУ з питань  законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності:

- у засіданні робочої групи щодо напрацювання системних змін до Кримінального процесуального кодексу України за результатами аналізу його правозастосування протягом п’яти років від дня набрання чинності нової редакції ( 22.02 2018);

 у Комітеті ВРУ з питань будівництва, містобудування і  житлово-комунального господарства:    

 -   у зустрічі щодо розгляду питання „Про доцільність внесення змін    до   Податкового кодексу України в частині рентної плати за спеціальне використання води (щодо врегулювання питань тарифоутворення на послуги з водопостачання)” (28.02.2018);

у  Комітеті  ВРУ з питань європейської інтеграції:

-  у робочій  нараді присвяченій обговоренню питань надання кредитної

допомоги, фінансування та реалізації проектів транскордонного співробітництва (14.03.2018);

у Комітеті ВРУ з питань інформатизації та зв’язку:

-  у  розгляді питання „Про включення послуг міжнародного зв’язку, транзиту трафіку та послуг роумінгу до переліку товарів, що є об’єктом оподаткування ПДВ за нульовою ставкою” (19.06.2018).